4

Julia Marcell – społeczności i finanse

Kilka vlogowych przemyśleń związanych z siłą społeczności przy okazji nagrody Paszport Polityki dla Julii Marcell.

  • Maćku, Julia Marcel zadebiutowała w serwisie Sellaband w 2007 roku. Ponadto jest duża różnica pomiędzy platformami social lending, a crowdfundingowymi w postaci Sellaband. A czy ten model jakos przycichł? Raczej w Europie on nigdy nie rozrósł się. W 2011 roku amerykańskiemu Kickstarterowi udało się zrealizować projekty za 100 mln dolarów, z tego 20% z nich dotyczyło muzyki. Także w Polsce od lat stara się model crowdfundingowy promować i upowszechniać łódzki startup http://www.megatotal.pl. Chociaż mnie ich scala działania nigdy jakoś nie przekonała. Projekty muzyczne z tej półki można także odnaleźć na jedynym działającym obecnie serwisie crowdfundingowym w Polsce, czyli Polak Potrafi: http://polakpotrafi.pl

    Po za tym na świecie powstały platformy crowdfundingowe dedykowane muzyce, jak np. PledgeMusic: http://www.pledgemusic.com

    Na pewno integracja takich serwisów z Facebookiem by pomogła w skali upowszechniania jego istnienia. Bo przecież z reguły usery FB wchodzą w interakcje, aby coś dostać za darmo, albo dostać ekskluzywną zniżkę. Ogólnie temat jest bardzo ciekawy, bo dla mnie serwisu crowdfundingowe mogą do pewnego stopnia zastąpić fundusze inwestycyjne – przy oczywiście projektach, których koszty starty nie są liczone w milionach.

    • mediafun

      Dzięki Marcin za komentarz, przestałem dokładnie śledzić ten temat i chociaż nazwy polskich serwisów przewijały mi się w informacjach prasowych to nie poklikałem za wiele przed nagraniem tego materiału, ot szybki spontan.
      Dzięki za wyjaśnienia.

  • Adam

    Maćku,
    Działających social lendingowych serwisów jest całkiem sporo. https://kokos.pl/ rozwija się cały czas, bo jest tym serwisem, w którym traktuje się użytkowników (w miarę) poważnie 🙂

    • mediafun

      chodziło mi raczej o ich popularyzacje, kiedy rozmawiam ze zwykłym kowalskim i jak wspominam o takiej metodzie pozyskiwania pieniędzy to najczęściej robi wielkie oczy…. odrobinę szumu w mediach było podczas otwierania serwisów kiedy startowała smava, monetto, kokos i na tym się skończyło… Fakt, że pamiętam kokosa z największej ilości działań pr i kampanii reklamowych, ale samo zjawisko niestety fo wciąż głęboka nisza.