Wczoraj na blogu Briefu Konrad wspominał o iluzjach w reklamie, a właściwie narzekał, że tak rzadko się je stosuje. Rzeczywiście rzadko, a szkoda, są przecież bardzo efektowne. Jakiś czas temu chyba jakiś polski magazyn lub firma motoryzacyjna wykorzystała iluzje w reklamie prasowej – chodziło o wykorzystanie tego typu obrazka z hasłem typu – ruchome ceny.
Jeszcze jak piastowałem dyrektorskie stanowisko w Briefie 🙂 kombinowaliśmy z wykorzystaniem podobnego motywu przy jakiejś ofercie związanej ze zmieniającą się ceną prenumeraty – ale wyszło tak sobie, nie przeszło dalej.
Bardzo podoba mi się pomysł Audi na wykorzystanie w spocie reklamowym odwołań do klasycznych iluzji i figur niemożliwych. Zerknijcie na te obrazki:
A teraz na spot (wyszło nieźle i z klimatem):
Ale moją ulubioną sztuczką z oszukiwaniem oka jest ta szachownica. Kto potrafi niech zmierzy w Photoshopie, kto nie, niech uwierzy na słowo – kwadraty A i B są tego samego koloru!
Na stronie autora znajdziecie trochę naukowej teorii o powstawaniu tego typu iluzji.
Comments 5
Bardzo ciekawa reklama VW:
http://www.youtube.com/watch?v=2zIODJsnqXE
hola hola:
http://datasky.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=206&Itemid=9
🙂
Author
no racja, wiedziałem że jakieś monitory czy telewizory były z tymi iluzjami…
VW piękny, jakąś nagrodę chyba zgarnął ze te rączki
Kwadraty super! Ja nie wierzyłem i musiałem sprawdzić. Rzeczywiście kolory te same…:)
Ja tez sprawdzalem, kosmos.