5

Iluzje

Wczoraj na blogu Briefu Konrad wspominał o iluzjach w reklamie, a właściwie narzekał, że tak rzadko się je stosuje. Rzeczywiście rzadko, a szkoda, są przecież bardzo efektowne. Jakiś czas temu chyba jakiś polski magazyn lub firma motoryzacyjna wykorzystała iluzje w reklamie prasowej – chodziło o wykorzystanie tego typu obrazka z hasłem typu – ruchome ceny.

Jeszcze jak piastowałem dyrektorskie stanowisko w Briefie 🙂 kombinowaliśmy z wykorzystaniem podobnego motywu przy jakiejś ofercie związanej ze zmieniającą się ceną prenumeraty – ale wyszło tak sobie, nie przeszło dalej.

Bardzo podoba mi się pomysł Audi na wykorzystanie w spocie reklamowym odwołań do klasycznych iluzji i figur niemożliwych. Zerknijcie na te obrazki:

A teraz na spot (wyszło nieźle i z klimatem):

Ale moją ulubioną sztuczką z oszukiwaniem oka jest ta szachownica. Kto potrafi niech zmierzy w Photoshopie, kto nie, niech uwierzy na słowo – kwadraty A i B są tego samego koloru!

Na stronie autora znajdziecie trochę naukowej teorii o powstawaniu tego typu iluzji.