11

Ile naprawdę wynosi obrót firmy Akuna?

Krótki odcinek videobloga, o tym że czasem lepiej chyba sobie odpuścić niż komunikować się z ludźmi za pomocą bezsensownego wykresu. Wszystko to na przykładzie firmy Akuna (MLM, Alveo itp). Ten dziwny wykres, który można dowolnie interpretować, znajduje się na stronie głównej firmy oraz w materiałach szkoleniowych dla dystrybutorów.

Dziwni mnie, że nikt z działu marketingu, kierownictwa i licznego grona dystrybutorów firmy nie zwrócił na ten fakt w ogóle uwagi.

  • Byłeś lepszy niż Pan Pogoda.

    A wykres niestety nie poprawia mojego zdania na temat komunikacji MLM-owców.

  • Jak to „po co?”… Po to, żeby się ludzie nabierali. 😀

  • a w 2008 roku to ekranu zabraknie, taki będzie długi… ten wykres 😉 bzdura

  • „Istnieją trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, okropne kłamstwa, statystyki.” Grunt to dobrać odpowiedni wykres, który nic nie mówi. Wazne by był wzrost! :))

  • Axelus

    Kwestia wykresów skuteczności, wzrostu itp. to jest też problem w reklamach TV. Dodatkowo te wykresy pojawiają się tam na pół sekundy dosłownie 🙂

  • Być może niebawem pojawi się jakieś sprostowanie ze strony firmy 🙂 Póki co takie wykresy wyglądają komicznie. Trochę to przypomina zabawę sondażami przedwyborczymi.

  • Maćku zainspirowałeś mnie:)))! Dziękuję!!!

  • Maciek ciekawostką takich firm jest to, że tak na prawdę nie mają się specjalnie czym pochwalić jeśli chodzi o wyniki więc ładnie wyglądający wykres przynajmniej teoretycznie ma dać wrażenie, że to jest super sprawa. Pismo obrazkowe od zarania było tym co przemawiało do oglądających, odkryli to już jaskiniowcy 🙂
    a rzeczywistość jest taka, że to kolejna kopia starych i sprawdzonych firm MLM tyle, że nie mająca się czym pochwalić. Jak na razie. pozdrawiam

  • Hubert

    Kogo interesuje obrót firmy w Polsce łatwo to może sprawdzić w KRS to jest informacja jawna. I tak nie wiem jaki był obrót firmy w roku 2005, ale w 2007 było to 86 mln zł. (dotyczy tylko Polski – źródło: http://www.forbes.pl/forbes/2007/10/25/046_akwizytorom_dziekujemy.html). Cała firma ma obrót odpowiednio większy (o ile większy nie wiem). Tak więc patrząc na sprawę bez emocji, ten poziom obrotu kwalifikuje Akunę Polska do firm średniej wielkości. Jedno jest pewne: firma potrafi się dzielić wypracowanymi zyskami nie tylko z dystrybutorami, ale sponsoruje m.in. klub hokejowy Akuna Naprzód Janów oraz wnosi znaczny wkład w program rozwoju Polskiego Sztucznego Serca (o ile pamiętam jest największym donatorem tej fundacji a łączna kwota donacji przekracza kwotę 2,5 mln zł i wciąż rośnie). A swoją drogą też mnie ten wykres śmieszył gdy go pierwszy raz zobaczyłem. Jednak myślę, że nie jest on przez nikogo brany pod uwagę gdy rozważa decyzję o podjęciu z firmą współpracy. Aktywny współpracownik Akuny.

  • lok

    Tu link do filmu a laveo niestety wykresów brak 🙂

    http://www.youtube.com/watch?v=xQfYKwRNu5E

  • Krytycy zawsze znajdą jakiś powód do krytyki (to odnosi się oczywiście do niektórych osób komentujących powyżej).

    Fakty natomiast są takie: http://www.networkmagazyn.pl/raport-wyniki-finans