3

Herbatka z tea-serami

Troszkę teaserów się dzisiaj ujawniło… z moich obserwacji wynika, że najczęściej ujawniają się na początku tygodnia (poniedziałek), czasem pierwsze emisje lecą już w piątek.

Sporo zamieszania i dyskusji na forach wywołała ostatnio kampania „Zmień dzielnicowego”, „Zmień sąsiada” – teasery, jak się okazało, były pod patronatem DomBanku (getinbank) – a całość zmajstrowała agencja Wanilia, (zakup mediów MediaVest). Efekt osiągnięty – sporo się gadało, parę osób mnie pytało… sam nie wiedziałem, ale prawidłowo celowałem w kredyty mieszkaniowe – mogę sobie pogratulować. Szczegóły akcji oczywiście najlepiej sprawdzić u źródła, czyli na stronach dombanku – agencja też się trochę chwali, ale niewiele (szkoda).

Bardziej nurtował mnie ten teaser puszczany przez ostatnie parę dni w telewizji… i przyznam, że łączyłem go trochę właśnie z tą kampanią „Zmień adres”. Teaser króciutki (4 sekundy), bez żadnego komentarza:

Ale dzisiaj tajemnica padła, tajemnicze miasto nocą to nowa mapa… WRÓĆ!! lokalizator internetowy – zumi.pl. Jasne… to przecież dobry pomysł… po co być kolejną mapą po maps.google.com jak można być PIERWSZYM polskim lokalizatorem internetowym. Zwłaszcza, że trochę gęsto się zrobiło, bo prawie w tym samym czasie wystartował mapGO. Mając onetowe i tvnowe wsparcie zumi.pl będzie mógł nieźle zamieszać i wyskoczyć na lidera – mam tylko nadzieję, że będzie w miarę – reklamoodporny. Chociaż już widzę PLAY się wkręcił ze swoimi punktami zaznaczonymi na mapie… mam nadzieję, że mapa nie będzie się robiła fioletowa, albo po ulicach nie będą jeździły najnowsze modele aut akurat wprowadzanej marki… może być strasznie. Ostatnio na stronach atakowany jestem dźwiękowymi klipami… czasem dwa naraz potrafią się odgrywać – brawo… myślę, że reklamodawca nie chciałby słyszeć co w tym momencie mówię o jego marce.. pomijając portal, na który mam mniejszą chęć zaglądać. Oki, ja tu gadu gadu a spot zumi.pl miałem pokazać – wyszedł przyzwoity:

I ostatni teaser do odhaczenia na dzisiaj – Praktiker (chyba też dzisiaj ujawniony). 10 przykazań na 10 urodziny. Były na billboardach białe hasła na czarnym tle w stylu „Nie wyrzucaj bliźniego na bruk” itp… Niektórzy wietrzyli nawet jakąś kościelną kampanię… Ale w naszym kraju na teaserową kampanię kościoła trzeba będzie jeszcze dłuuugo poczekać (przecież jeszcze świątynia jest do wykończenia, a tutaj kasę na teasery wydawać). Chociaż na świecie z bożymi kampaniami trochę się dzieje – napiszę wkrótce o tym trochę więcej. Na razie Praktikera odhaczam:

Ufff, z tea-serkami na dzisiaj koniec… ale emocji i tajemnic z tymi teaserami 🙂 🙂

  • noizz

    Mnie zumi oczarował dokładnością map na mojej wsi – widać nawet polne ścieżki, którymi czasami śmigam na rowerku, a do tego całkiem znośnie się go obsługuje (scroll w myszy rulez).

    Minusy standardowe – prędkość działania flasha, niezbyt przyjemne linkowanie. „Dzieci validatora” pryszczersi pewnie dorzucą jeszcze „flash”.

    ale generalnie bardzo na plus, żeby jeszcze jakieś API udostępniali to byłby wypas 🙂

  • sema

    API będzie, dajcie czas na złapanie oddechu 🙂

  • DomBank fajny, tym bardziej, że same gęby naprawdę wprowadziły pewien szum w mediach – pojawiły się głosy o obrażaniu policjantów etc. Ciekawostka jest taka, że wpisanie „zmień sąsiada” w google od razu wyrzucało (i do dziś wyrzuca)… sponsorowany link OpenFinance. Jedyny problem – przynajmniej z perspektywy mojego miasta – widzę taki, że odsłona trwała prawie tydzień. Wcale nierzadkim był widok, gdzie po dwóch stronach ulicy przez parę dni wisiały jednocześnie billboardy z odsłoną i bezużytecznymi już teaserami. Ale tak czy siak, na tym tle kampanii Praktikera wypada nadzwyczaj blado.