• Cóż, nie udało się Eskadrze wcisnąć swojej strategi marketingowej i wizerunkowej miast władzom w kujawsko-pomorskim, ale udało im się za to w Białymstoku. Dla mnie te wszystkie ich działania to popelina i kicz (np. impreza o 6-tej rano na placu przed Ratuszem pod hasłem: budzimy wschodzący Białystok, gdzie zjawiło się ze 30 osób).

  • Muzzy

    Kakaowe oko to zgrabna metafora całej ściany wschodniej. Eskadra „trafiła w samo sedno”.

  • (nawiasem mówiąc) czasem „plagiat” jest sposobem na rozdmuchanie tematu – sławetna afera z Sony i studiem Kozydan:
    http://www.gizmodo.com.au/2007/10/sony_bastards_ripped_off_the_b.html

  • Tak sie zastanawiam, czemu wszedzie w tytulach jest o gejach i Bialymstoku?
    To, ze jest to logo organizacji gejowskiej nie jest chyba najwazniejsze… najwazniejszy jest chyba plagiat w wykonaniu Eskadry.
    Nie jest to nawet wzorowanie sie czy opieranie sie na czyims pomysle… jest to zerzniecie 🙂
    A czy krwi? Wolalbym, zeby Eskadra zwrocila calosc kosztow za pierwsza czesc kampanii promocyjne i zeby powtorzony zostal przetarg na druga czesc.

  • @Nomad: to prawda… geje i Białystok funkcjonują, bo to nośny temat… już w tytule masz skandal – dlatego trochę w nawiązaniu to tego szumu też dałem taki tytuł.
    Poczekałbym na stanowisko Eskadry, o plagiacie bym na razie nie przesądzał, chociaż, tak jak napisałem – trudno będzie pewnie im wybrnąć. Gazeta.pl podała, że na początku tygodnia będzie w Białymstoku konferencja w tej sprawie. A jeśli chodzi o plagiaty, inspiracje i zerżnięcia – to tutaj jest fajny serwis zbierający podobne kreacje: http://www.joelapompe.net/
    A jest może serwis tego typu poświęcony tylko i wyłącznie logotypom?

  • Mam nadzieję, że nie będzie dyskusji o tym czy to jest plagiat czy nie i Eskadra wykaże się dobrym PR-em w komentarzu do tej sprawy.

    Rzadko piszę o sprawach marketingowych ale tym razem również jestem ciekawy co powie eskadra

    http://antyweb.pl/kreatywna-wpadka-eskadry-z-logiem-bialegostoku/

  • Plagiat/nie plagiat, ważna bedzie postawa agencji – to jest najistotniejsze w tej sprawie.

    Natomiast bazowanie na emocjach ludzkich, zwłaszcza osób o tradycyjnych pogladach jest dla mnie SŁABE.
    Tutaj kamyczek do ogrodka mediów. Oby w pogoni za nosnym tematem, nie zatracic sensu sprawy.
    Macku, mam nadzieje ze poszłeś tym tropem w konstruowaniu tytułu wpisu :)?

  • @Jacek: tak, dokładnie tak sobie pomyślałem, robiąc tytuł, wiesz, mój blog ma dosyć określoną grupę czytelników, więc mam nadzieję że żarty w tytułach (a często mnie korci aby dać „onetowy” tytulik) są czytelne…
    tak jak pisałem Nomadowi, geje + władze miasta to już w tytule masz skandal i ładnego „samograja”

  • @Maciej
    To sie dopiero nazywa walka o pozycje w google! Bo patrzac na tytuł newsa, zwątpiłem – czy oby na onet/gazete nie trafilem. :)) zart, oczywiscie…

    Mam nadzieje ze ta tabloityzacja w przekazach, nie przykryje rzeczywistej sprawy. Obawiam sie, ze nakrecanie histerii dopiero sie tam zaczeło. Jak spojrzałem na niektore fora, to dopiero jest tam flame war.

  • @Jacek:
    najgorzej będzie jak się okaże, że ekipa Eskadry odpowiedzialna za Białystok planuje świąteczne powroty dopiero 5 stycznia…

  • To kolejny wałek (tym razem logotyp) w wykonaniu Eskafry… mnie zastanawia jakim cudem „wygrywają” kolejne kampanie w kolejnych miastach, województwach po numerach w Opolu, na Śląsku, Bydgoszczy, Olsztynie… i cholera wie gdzie jeszcze. poniżej kilka linków dla zainteresowanych 😉

    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35063,6072545,Metropolia_ma_nowe_logo__Czy_to_zakaz_wjazdu_.html

    http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35114,4955246.html

    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35063,6054454,Slaskie_atrakcyjne__ale_nikt_o_tym_nie_wie.html

  • @Macku – z tego co czytałem, ma sie odbyc konferencja po weekendzie (prawdopodobnie z przedstawiciem agencji).
    Oby tam było wiecej konstruktywnej i rzeczowej informacji, niz teraz.

    WIdziałeś te 1500 komentarzy pod artykulem, na onet.pl ? To jakies kuriozum. Tabloityzacja i szukanie sensacji, wzbudziło emocje ktore nie rozwiazuja zaistniałej sytuacji.

  • btw. te komentarze na onet, gazecie, tvn – zupełnie sa w podobny sposob rozniecane:
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=200af69e03f0febe
    Nazywa sie to „poradnik dyskusji”

  • To jest główny temat poświątecznych rozmów między znajomymi w pubach i barach w całym Białymstoku.

    Nie wiem ile razy już brałem udział w tej dyskusji:)

    Generalnie jedno słowo króluje w tych rozmowach: PRZYKROŚĆ.

    Przykro, że być może było oszustwo, jeszcze przykrzej, że można było 2,7 mln zł wydać dużo lepiej… np. na dziury w drogach… Nie mówię, że miasto nie potrzebuje promocji, bo baaaardzo jej potrzebuje. Ale nie takiej do jasnej-ciasnej! (sorry za emocjonalny stosunek do sprawy ale ja jestem z Białego właśnie:)

    BTW – też o tym piszę: http://blog.sensors.pl/?p=696

  • Wielka mi sensacja – jak zwykle polska zaściankowość odbija się mega-czkawką. Gdyby nie chodziło o tą organizację, to pewnie by się nikomu nie chciało o tym nawet napisać. Plagiaty czy przypadkowe podobieństwa w świecie reklamy czy projektowania zdażają się często i nie ma w tym nic szczególnie niespotykanego, co zasługiwałoby na jakieś wielkie dyskusje w pubach Białegostoku.

    Swoją drogą ciekaw jestem czy Gay Center nie poczuje się urażony, że jakiś zapyziały i ewidentnie homofobiczny Białystok zerżnął mu logo ;-))

  • to jest właśnie promocja miasta – wszędzie można o tym przeczytać już, promocja przez kontrowersje :):):)
    (wspominałem o Kozydan i Sony 😉

  • @datasky

    Jeśli to jest akcja buzzmarketingowa zrobiona z premedytacją to osobiście dostarczę porządną flaszkę jej twórcy:)

  • Promocja w amerykanskim stylu: „nieważne jak będą mówili, ważnym żeby mówili”…
    w ten buzz jeszcze bym uwierzyl, gdyby nie była to Polska z pewnymi objawami dulszczyzny/szukania niezdrowych emocji oraz tym co wyłazi z ludzi, z tych dyskusji które można zobaczyć/przeczytać.

  • nie, no co wy panowie… zaplanowana akcja? Autopromocja agencji z gejami w tle – w to bym uwierzył, ale miasto, region? u nas? Na jakim szczeblu by to przeszło?
    Równie dobrze można by nazywać niezłą promocją miasta skandal z prezydentem Olsztyna – przecież się mówiło 🙂

  • Polska B się lansuję dupnie i to jeszcze sklonowaną. Parafrazując slogan Onetu: „takie logo to ja mam w D”.

  • Pingback: Oświadczenie Grupy Eskadra w sprawie logo Białegostoku | Blog.Mediafun.pl()

  • kuba

    martwi mnie, że najbardziej ucierpi na tym bogu winny Białystok… i jak widać z niektórych mało inteligentnych i niegrzecznych komentarzy powyżej, dotyczących „ściany wschodniej” i „polski be” niestety ta teza się potwierdza….

  • @kuba

    Dokładnie. Co komu z tego, że agencja która ‚stworzyła’ logo ‚bierze odpowiedzialność’ jak czytamy w oświadczeniu. Z tej famy, która powstała ludzie będą się pewnie dłużej nabijać niż z Kononowicza.

    A komentarze nt. Polski B, kakaowego oka i dziury zabitej dechami… No cóż. Jaki kraj tacy obywatele i taki poziom na forach. Fajnie by tylko było gdyby ‚najwięksi kozacy’ pokazali, że mają jaja i podpisywali się imieniem i nazwiskiem pod swoimi osądami. Bo to przecież są zapewne ludzie z branży:)

  • Maciek – to był żart ponury :):):)

  • „Tak sie zastanawiam, czemu wszedzie w tytulach jest o gejach i Bialymstoku?
    To, ze jest to logo organizacji gejowskiej nie jest chyba najwazniejsze…” – ja twierdzę, że dla mieszkańców Białegostoku, którzy w swojej większości są autentycznie przywiązani do wartości chrześcijańskch, jest to sprawa bardzo ważna. A przecież logo ma służyć miastu i jego mieszkańcom.

  • „Wielka mi sensacja – jak zwykle polska zaściankowość odbija się mega-czkawką. Gdyby nie chodziło o tą organizację, to pewnie by się nikomu nie chciało o tym nawet napisać.”

    To niejest zaściankowość, tylko przywiązanie do tradycyjnych wartości, wartości chrześcijańskich. Możesz tych wartości nie podzielać, ale proszę Cię o trochę szacunku dla ludzi, którym te wartości są bliskie.

  • Pingback: anno domini 2008 « tag tag()