25

Forum IAB i targi Internet Poland – wejściówki do wzięcia

Tegoroczna konferencja Forum IAB połączona jest z targami Internet Poland, jestem bardzo ciekawy jak wypali ten eksperyment. Na jednej sali merytoryka i prelegenci – dwa bite dni wykładów i prezentacji, na sali obok targi i prezentacja firm z branży interaktywnej (i również prezentacje). Już sam pomysł targów dla branży interaktywnej wydaję mi się ciekawy… i zagadkowy – chyba nie było jeszcze w Polsce tak dużej imprezy na której wystawia się branża interaktywna.

W tym roku program Forum IAB jest mocno międzynarodowy, właściwie polscy mówcy są nielicznymi wyjątkami. Organizatorom udało się również zaprosić Garego Vaynerchuka – autora takich książek jak „Crush It!” czy „The Thank You Economy” – z tego akurat bardzo się cieszę i czekam na jego wystapienie. I po tej dobrej wiadomości czas na tę gorszą – Gary będzie obecny tylko on-line, ten system całkiem nieźle wypalił w zeszłym roku kiedy gościem on-line był Seth Godin (duży ekran, świetna jakość – to nie był skype na dużym ekranie) – mam nadzieję, że w tym roku będzie równie interesująco.

Zaskoczeniem może być również wystąpienie Tomasza Lisa, który właśnie ogłosił szczegóły prac nad swoim projektem – serwisem internetowym, podobno polskim „Huffington Post”. Na razie niewiele wiadomo, oprócz tego że podparcie się dużą międzynarodową marką w przeciekach do dziennikarzy gwarantuje szum w mediach – i to się dzisiaj udało, polskie serwisy piszą o Huffington Post made by Tomasz Lis. I tak dobrze, że nikt nie szykuje polskiego facebooka czy kolejnego ipad killera. Nie jestem pewien, czy dużo dowiemy się podczas wystąpienia Tomasza Lisa, do startu serwisu zostało jeszcze parę miesięcy i trzeba będzie zostawić jeszcze trochę smaczku na przedpremierową gorączkę… niemniej jednak czekam na jego wystąpienie z niecierpliwością.

Zachęcam do zapoznania się z pełną listą prelegentów oraz szczegółowym programem, do Forum IAB i do targów zostało jeszcze parę dni.

Pierwszego dnia konferencji odbędzie się jeszcze gala wręczenia nagród Mixx Awards 2011 – czyli nagród za najlepsze kampanie internetowe. Mogę obstawiać kto dostanie nagrodę (ostatnio we wszystkich konkursach trafiałem bezbłędnie 🙂 ale nie będę psuł zabawy.

Nie wiem jak to zwykły uczestnik targów i konferencji będzie w stanie to ogarnąć, ale oprócz wystawców również na części wystawowej będą odbywały się prezentacje – i to na pięciu scenach/strefach prezentacyjnych podzielonych na kategorie tematyczne (video on-line, womm i social media, badania, e-commerce, SEM, email marekting – to tylko niektóre kategorie tematyczne). Będzie się działo, mam nadzieję, że będzie sporo odwiedzających i wystawcy nie będą prezentowali się tylko przed tymi, którzy za chwilę będą mieli wystąpić 🙂

Warto więc zarezerwować dwa listopadowe dni (8 i 9) na Internet Poland i Forum IAB.

Mamy dla Was wejściówki na obydwa wydarzenia:
– jedna pełna wejściówka na Targi Internet Poland oraz na Forum IAB
– dwie wejściówki na Targi Internet Poland

Co trzeba zrobić aby je zgarnąć?
Wystarczy podać w komentarzu poniżej link/opis do tegorocznej, interesującej Waszym zdaniem kampanii reklamowej (nie musi być koniecznie interaktywna, może być również przeprowadzona w realu…a najlepiej jakby łączyła w sobie real i internet) i napisać 3 zdania uzasadnienia – dlaczego akurat Waszym zdaniem zasługuje na wyróżnienie. Spośród nadesłanych propozycji w sposób jednostronny i tendencyjny wybierzemy trzech zwycięzców – jedna pełna wejściówka i dwie wejściówki na targi.
Konkurs to zabawa, więc nie ma co się napinać, kręcić, kombinować i psuć zabawę innym – próby zastraszania redakcji, przekupstwa i kombinowania podczas zgłaszania propozycji zostaną wyłapane, ukrócone a ich autorzy napiętnowani…

Na Wasze propozycje czekamy od dzisiaj do jutra (piątek 4 listopada) do godz. 19:00 – jeszcze tego samego dnia zwycięzcy dowiedzą się, co będą robić 8-9 listopada 2011 roku.
Powodzenia.

Comments 25

  1. ,,Naga Prawda o Ubezpieczeniach" – w 6 miastach w całej Polsce pojawiały się zastępy pomarańczowych manekinów (np. na warszawskim Placu Zamkowym). Kilka z nich było malowanych przez celebrytów. Całość połączona była z konferencjami prasowymi, wsparciem na FB (fikcyjna postać manekina) i działaniami PR w poszczególnych regionach, a także filmami na YT. Na koniec pomalowane manekiny zostały zlicytowane w Muzeum Narodowym, a dochód przeznaczony na cele hospicjum. Pomysłowo.

  2. "Salony grzechu" zrealizowane dla citeam.pl. Kampania miała szeroki zakres działania od telewizji, radio, kina oraz internet po outdoor i z tego co się orientuję miały być też eventy.
    Kampania świetnie motywuje do działania młodych ludzi chcących czerpać z życia pełnymi garściami przy minimalnym nakładzie finansowym. Kampania wzmocniona hasłem „Masz odwagę lekko zgrzeszyć?” rewelacyjnie dotarła nawet do mnie ;-). W końcu każdy ma ochotę lekko zgrzeszyć. W kilku miastach w Polsce powstały takowe salony, gdzie można było przyjść i oddać się ciekawym atrakcjom. Ogólnie wg. mnie numer 1 w tym roku.

  3. Dla mnie kampania "Ojciec Bóg" realizowana na FB. Uważam, że pokazali bardzo fajne wykorzystanie SM. Bazowanie na czystym contencie, wzbudzenie totalnego zainteresowania ludzi. Z PR-ego punktu widzenia mocne rozpromowanie spektaklu, grupy aktorskiej, zarażenie projektem innych artystów np. Wojciecha Waglewskiego….Uważam, że jest to przykład na prawdę rozsądnego wykorzystania SM – w tym mądrym aspekcie. Oczywiście wszystko przełożyło się na ekwiwalent reklamowy….

  4. Stoperan i jego akcja marketingowa "Nie biegam" – można gdybać czy kampania to jest Case czy raczej Anty Case, moim zdaniem firma produkująca lek osiągnęła w żaden sposób nie przewidywany wcześniej rozgłos. Jestem pewien, iż badania na spontaniczną znajomość marki wykazałyby duży wzrost w stosunku do wartości sprzed kampanii. Trafienie z tak niezręcznym produktem do grupy docelowej <26 jest zadaniem wybitnie trudnym (sam staram się odmłodzić dosyć zgrzybiałą markę) i myślę, że Stoperan gorzej lub lepiej wizerunkowo swój cel osiągnął- jest jedynym produktem na biegunkę, który znam i myślę, że znacząco wpłynie to na sprzedaż 9czekam na badania) 🙂

  5. Kampania reklamowa DermablendPro. Dlaczego? Bo w niekonwenjonalny sposób promuje produkt kosmetyczny. Nie ma tutaj piękna i słodkich obietnic – produkt ukazany jest od strony funkcjonalnej. Niezależnie od tego czy ktoś jest potencjalnym konsumentem, z pewnością zostanie zaskoczony efektem końcowym. Filmik chętnie udostępniano w sieci. Obecnie posiada niemal 4 mln odsłon. Być może dla niektórych kampania kontrowersyjna – tym się żywią tłumy 😉 Poznajcie Ricka z innej strony.

    [youtube 9mIBKifOOQQ&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=9mIBKifOOQQ&feature=player_embedded youtube]

  6. Najlepsza kampanie reklamowa zrobil ruch palikota – najskuteczniejsza, najszersze dotarcie i najlepszy wskaźnik koszt/ pozyskanie klienta 🙂 AMM

  7. A mi się najbardziej podobała kampania na poczatku roku Wilkinsona pt.: "Cała Polska goli Siarę". Dlaczego?
    pomysł rewelacyjny, kultowa postać, bardzo dużo szumu w okół, różne formy promocji (fb, gazety, spoty reklamowe, eventy w terenie). Nie ma co sie rozwodzic. Mistrzowska kampania i tyle. 🙂

  8. Uważam, że warto zwrócić uwagę na kampanie sklepu HomePlus (Tesco w Korei Południowej), który z wykorzystaniem QR kodów w świecie realnym wszedł w świat wirtualny i stał się sklepem numer jeden. Cały myk polegał na postawieniu "wirtualnych" półek sklepowych w metrze, w postaci zdjęć z dołączonymi QR kodami. Przeskanowanie kodu produktu dodawało go do koszyka, następnie zamówienie było dostarczane prosto do domu. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embed

  9. Może nie najciekawszą, ale w pewien sposób ciekawą kampanię zaserwowała nam… Skoda 🙂 Niby słaby viral, ostro skrytykowana na pewnym blogu, ale dzięki temu, że zaproszono pewnego sceptycznego acz poczytnego blogera na tor do Niemiec aby sam się przekonał co Skoda potrafi – trafili do mnie 😉
    http://youtu.be/AvLuTiScpvo

    1. Post
      Author

      he, he… no i liczby (wyniki oglądalności są dzisiaj trochę lepsze) – 140 tys (główny film) i 650 tys parkowanie RS-a na ścianie 🙂

  10. "Szczytne Bzykanie"- marka Kujawski. Swietnie zorganizowana kampania, ktora z reala przeniosła się do internetu. Efekt- "68 tys. użytkowników odwiedziło stronę, ponad 30 tys. z nich założyło wirtualne ogródki.  Na końcu – wielkie wyzwanie w realu – budowa największej pszczoły w Polsce." Fajny opis kampanii jest na blogu: http://gadzinowski.pl/szczytne-bzykanie-case-mark

  11. Zdecydowanie "Serce i Rozum" dla mnie najlepsza kampania dlaczego ? TP nie należy do ulubionych dostawców usług telekomunikacyjnych a dzięki tej kampanii pokazała, że może być fajna. Jak dla mnie bardzo trafne i dopracowane połączenie kampanii online z offline – spoty reklamowe, akcje outdorowe z wykorzystaniem maskotek, facebook oraz kanał na youtube. Chyba od czasu reklam Plus gsm nie było takiej kampanii w której czekałabym na kolejny spot reklamowy 🙂 do tego każdy kolejny spot jest coraz lepszy (moim zdaniem oczywiście:) )

  12. Dla mnie akcja „Rething Breast Cancer”, a zwłaszcza film o aplikacji na telefony jest absolutnym hitem ostatnich miesięcy. Coś niesamowitego, chociaż gdyby było zrobione dla facetów z nagimi panienkami to pewnie posypały by się komentarze o uprzedmiotowienie kobiet.

    Niemniej ten film: http://youtu.be/VsyE2rCW71o (nawet w Polsce dobrze się rozprzestrzenia na FB) i strona http://rethinkbreastcancer.com/ uważam za świetnie zrobione. Szkoda że sama tego nie wymyśliłam.

  13. Kampania Tesco w Korei: Homeplus Subway Virtual Store. Najlepsza kampania ostatnich lat.

    Koreańczycy nie lubią chodzić do sklepów to sklep przyszedł do nich. Na stacjach metra rozwieszono podswietlane billboardy imitujace polki sklepowe, uzytkownik skanowal swoim smarftonem kod QR przy wybranym produkcie, po dokonaniu zamowienia jego zakupy byly transportowane do domu.

    Dlaczego ta kampania:
    1. Innowacyjna, zaskakujaca i wpisujaca się w zachowania konsumentów danego regionu.
    2. Fantastyczne wykorzystanie dostępnej technologii; powiązanie online z offline.
    3. Dobre rezultaty biznesowe – a przeciez wlasnie o to chodzi!

    [youtube oPM4Ui6Sjfk http://www.youtube.com/watch?v=oPM4Ui6Sjfk youtube]

  14. Mój wybór – zdecydowanie Unbottle Yourself od Carlsberga.

    Dlaczego? Np.:
    – wykorzystanie obecnych trendów (aplikacja na smartfona),
    – fantastyczny potencjał viralowy,
    – świetne charakter akcji łamiący stereotypy o społeczności w której jest realizowany (Szwecja – społeczeństwo bardzo zachowawcze),
    – prosta formuła – 500 wyzwań,
    – no coś dla mnie bardzo ważnego – akcja wywołała niejeden uśmiech na twarzy osób postronnych.
    Uwielbiam!

    A oto film trochę wizualizujący o co chodzi:
    [youtube 7Ul1mZ9skpw http://www.youtube.com/watch?v=7Ul1mZ9skpw youtube]

  15. "Załóż konto na Facebook", czyli kolejny rok w Polsce Zuckerberg nie wydał nawet złotówki na marketing a mówi i pisze o nim każde medium, marki zbierając "lubisiów" pompują Markowi kieszenie i prawie każdy internauta wie co to jest ten Fejsbuk.
    Ponad 7 milionów użytkowników, serwis jest w świadomości każdego "normalnego" Polaka – jeżeli chodzi o efektywność to nie sądzę abym kiedykolwiek w Polsce zaobserwował coś podobnego. To najlepsza "kampania reklamowa" jaką w życiu widziałem 🙂

  16. Myślę, że jedną z najciekawszych ostatnich kampanii jest "Fanwagen" miksująca dwa podejścia do komunikacji: z jednej – kultowość i tradycję marki: silny nacisk na brand, zaliczający się zresztą (zwłaszcza Beetle) do tzw. lovebrands, a z drugiej: mocno społecznościowe, facebookowe elementy. Co ważne – w aspekcie socialmediowym kampanii – wcale tak naprawdę nie chodzi o markę, tylko o…fana-użytkownika Facebooka. To do niego – i jego profilu – dostosowany będzie Fanwagen. Mocne postawienie na socialmediowy narcyzm (bez negatywnych konotacji) i personalizację: nie chodzi tutaj o rozmowę o samej promowanej marce, lecz o użytkownikach Facebooka. To także transpozycja facebookowego otoczenia fana do tzw. realu – ba, do pojazd kultowej marki .http://www.youtube.com/watch?v=qrMbPwy_qKo&feature=player_embedded

  17. Doug, gadająca skarpeta Forda.
    Za powiązanie pomarańczowego muppeta skrzyżowanego z Kojakiem wrzeszczącego histerycznie "Wsiadaj do samochodu!" ze zdystansowaną marką Ford. Wykorzystanie trzech kanałów do budowania emocjonalnej więzi: YouTube, Fejs i Twitter. I, przede wszystkim, za zakończenie kampanii zgodnie z pierwotnym planem (Doug porwał samochód Forda i odjechał w sina dal) mimo iż odniosła sukces – bez odgrzewania jej przez kolejnych siedem sezonów.
    http://www.youtube.com/watch?v=QIfk-IQJan0 – trochę Douga

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *