12

Flash mob na cześć Michaela Jacksona (będzie w Polsce?)

W zalewie informacji i sensacji dotyczących śmierci Michaela Jacksona gdzieś umknął mi (na szczęście viral blog śledzi) świetny pomysł na flash moba poświęconego pamięci artysty. Główny flash mob miał miejsce w Sztokholmie 8 lipca (w kilku miejscach) ale ten, zorganizowany na Placu Sergela (Sergels Torg) zrobił na mnie największe wrażenie.

Tutaj ten sam flash mob z innej kamery:

A tutaj na dworcu głównym w Sztokholmie:

Zawsze startuje ta sama ekipa.
Łał, naprawdę fajne…

Reklamożercy oczywiście od razu skojarzą z niedawną reklamą flash-mobem T-mobile, tam też tańczono:

W odróżnieniu jednak od T-Mobile, ten flash-mob nie jest (chyba) związany z akcją reklamową. Pomysł chwycił na tyle i spodobał się innym (podobnie jak w przypadku flash moba BANG), że będzie organizowany w innych państwach, najbliższy w niedzielę w Amsterdamie – na Facebooku można zadeklarować swoje przybycie :-). Zobaczmy jak wyjdzie, w niedziele wieczorem na pewno dostępne będą pierwsze filmy.

Zawsze obserwując flash moby patrzę na nie pod kątem wykorzystania reklamowego… taki taneczny flash mob (pomijam tutaj kwestie że jak reklamowy to już nie flash mob itp.), efektowny, z bardzo pozytywnymi emocjami, gwarancją wielu zdjęć i amatorskich nagrań umieszczanych później na portalach – świetny temat na kampanię reklamową. Co prawda zdarzają się planowane imprezy (próby bicia rekordów w ilości tańczących par czy muzyków grających na gitarach) ale to są od początku do końca przewidywalne imprezy (a rozgłos w mediach i tak mają zapewniony). Szkoda, że np. szkoły tańca w ten sposób nie próbują się promować… i nie trzeba do takiego flashmoba 300 tancerzy. W Michaelu Jacksonie na plac podjechał chyba samochód w głośnym sprzętem, choreografia jest znana z teledysków, sposób komunikacji – oczywiście wszelkie fora, blogi, facebooki i twittery. Taką mam cichą nadzieję, że może produkcje TVN-u (Taniec z Gwiazdami czy You Can Dance) zdecydują się na taką formę promocji programu… ale na razie wybierają (You Can Dance) wielkie spędy w Złotych Tarasach, szkoda… Być może takie działania według producentów nie są potrzebne, ale przy kolejnych, takich samych edycjach, byłyby interesującym urozmaiceniem.

Nie jestem pewien czy dobrze pamiętam, ale wydaje mi się, że w dosyć nietypowy sposób promował się Taniec na Lodzie (TVP). We wrześniu, przed startem programu, na ulicach Warszawy pojawili się ludzie z łyżwami przewieszonymi na szyi… po prostu 🙂

Comments 12

  1. „flashmob poświęcony pamięci zmarłego” :x. yeah! niedługo ludzie zamiast umieszczać nekrologi w gazetach będą po prostu robić flashmoby…

  2. Mi osobiście ten pomysł bardzo się podoba. Z tym, że zastanawiam się na ile to jest jeszcze flashmob – gdyż tu chociażby sam układ i komunikacja tancerzy ze sobą wygląda na starannie przygotowaną. Tak czy inaczej czekam na takie akcje w Polsce.

    1. Post
      Author

      @podobno fotograf Szymon: zerknij na strony organizatorów flash-mobów w Polsce, w takich przypadkach jest opisane zawsze krok po kroku kto zaczyna i gdzie wchodzi. A choreografia jest z teledysku Jacksona, więc każdy może sobie w domu przetrenować 🙂

  3. Pingback: Słowacki taniec – “Bomba” « reklaMAN

  4. Pingback: Inna definicja marketingu wirusowego? : Blog.Mediafun.pl

  5. Flash moby, reklamowe czy nie, zawsze przyjemnie sie oglada. Co do „Gwiazd na Lodzie”, czy „Tancow na Lodzie” wolalabym jednak, zeby sie w ogole nie reklamowali…

  6. kto chce się zapisać na FM dla MJ piszcie na emaila. Organizujemy go i jak do tej pory mamy dwie próby za sobą i 60 pare osób chętnych 🙂
    więcej informacji na priv. (mail :D). ZAPRASZAM !
    Pokażmy, że Polacy nie są gorsi.

Skomentuj rzepak Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *