5

Fałszywe reklamy

Okazało się, że kontrowersyjna reklama klocków LEGO, której autorstwo przypisywano chińskiej agencji reklamowej Saatchi & Saatchti – nie jest ich dziełem – futomaki miał rację. Trzy dni temu agencja opublikowała protest i stanowisko w tej sprawie – po angielsku i po chińsku.

Ta sytuacja pokazuje się, że łatwo jest zaszkodzić reputacji firmy – albo grafik który się nudzi, albo kreatywne ćwiczenia w szkołach reklamy, które ktoś wrzucił do sieci. To trudna sytuacja dla firmy i jej wizerunku – zwłaszcza tej, która zawsze jest przyjazna dzieciom, bo podejrzewam, że cała krytyka poszła najpierw na LEGO, a dopiero potem na agencję – która zresztą bardzo szybko zareagowała.

Poniżej kolejny przykład fałszywej reklamy, która może mocno zrazić do siebie konsumentów. Jak to mówi detektyw Krzysztof R – „mocno po bandzie”. Dobrze, że to tylko fake. Lubię reklamę, ludzkie tragedie pojawiają się często w reklamach społecznych, dobrze, że są jeszcze obszary gdzie taka forma reklamy nie będzie zaakceptowana.

Poniżej „fałszywki” kosmetyku firmy VLCC (o ile się nie mylę do peelingu skóry czy czegoś takiego) z hasłem „some scars never go”.

Comments 5

  1. no i? Pomyslodawca stracilby prace lub zostal zlinczowany a obie firmy zyskalyby kasy jak lodu.

  2. Pingback: Blog.Mediafun.pl » Blog Archive » Siła konsumenta

  3. Czesc pytanie a wlasciwie prosba czy mozesz mi poradzic gdzie moge zglosic falszywa reklame heyah? to bardzo wazne , to zlodzieje i oszusci,jestem przykladem;(

  4. Post
    Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *