Przyszedł czas aby wyjaśnić sobie, kto stoi za Dee Dee, czyli dziewczyną szukającą Wojtka z Warszawy i po co to całe zamieszanie – obejrzyjcie do końca.
Dla niecierpliwych, akcja od 3:33. W skrócie chodzi o kampanię dla marki Reserved pod hasłem #polskichlopak za którą stoi agencja Warsaw Creatives. W materiale rozmawiam z Lindą Czerniawską i Pawłem Walickim – współtwórcami całej kampanii.
Comments 12
Pingback: Nowa kampania Reserved i kryzys zaufania | Reklamy, które chcesz oglądać. Trendy, które chcesz śledzić.
Świetna puenta. Miałam dokładnie takie samo skojarzenie z bajką Ezopa. Zupełnie zgadzam się z Tobą, że tego typu kampanie mogą tłumić pozytywne odruchy jak chęć bezinteresownej pomocy. Zastanawia mnie też jakość dziennikarstwa, skoro większość mediów kopiuje news bez sprawdzenia wiarygodności.
Mam wrażenie, że wcale nie chłopcy z Polski a DeeDee wygrała tutaj najwięcej (kampania jeszcze nie pokazała, że jest „mnóstwo fajnych Wojtków”). Jeśli pojawi się w telewizji śniadaniowej, niestety za wiele o młodych Polakach nie powie (bo ich nie zna), co najwyżej pochwali kampanię. Co do dalszej części kampanii, może jednak trafi do tej „świetnie zbadanej” grupy docelowej: mężczyzn pomiędzy 20 a 35 rokiem życia lub 25 a 34 (ktoś się tutaj pogubił) 😉
Kampania to samobój. Jeżeli ktoś zaangażował się w udostępnienie tego filmiku i chciał pomóc, a potem dowiedział się, że to reklama, to ma prawo poczuć się oszukany. To jedna z gorszych rzeczy, chcesz pomóc, a ktoś się z Ciebie śmieje. Nie zdziwię się jeśli po obecnym hejcie, nie będzie to kryzys, który zakończy się tylko w social media. Naprawdę jest mnóstwo sklepów z ubraniami, reserved się na tym tle wcale nie wyróżnia i osoby, które poczuły się oszukane mogą zrezygnować z zakupów w tym sklepie.
O matko co za masakra … 😐
Pewnie że będziemy źli, kto lubi jak się go w konia robi ?
Wszędzie oszukują , jak nie leki to polityka , jak nie zus to teraz jeszcze RE…. hehe dobre
Nowa moda kto lepsza ściemę wymyśli !!
Reserwed omijamy szerokim łukiem :)!
No dobra draka. Wymyślają ściemę i myślą, że ludzie wszystko przyjmą. Swoja drogą na http://topownia.pl/ pisali o tym i na fb był link do Twojego filmiku. Fajne podsumowanie całej akcji.
Pingback: Що таке пост-правда? || What post-truth is? | Блог українського журналіста
Cóż – bez komentarza… A właściwie z komentarzem. Jak szukasz kogoś naprawdę, to stosuj inne sposoby – kilka znajdziesz na http://ZakochajmyPolske.pl – i nie ściemniaj – bo naprawdę igrasz z czyimiś uczuciami. Chcesz znaleźć fajną osobę, to mów zawsze prawdę.
Cholera jasne ;
ja nie słyszałam ani o Dee Dee ani o Wojtku…..teraz jak przejrzałam tylko – i wysłuchałam Ciebie to az mi głupio – ale nie korzystam z fb zbyt często i jeśli już nie aktywnie 🙂
telewizji tez nie oglądam bo nie ma czego – po za chyba travel i discovery…… na bilbordy nie zerkam wcale – chyba że na taki wpadnę…..
ale pomysł – skuteczny cholernie. ale z tego też widać że jednak młode pokolenia ma zbyt dużo wolnego czasu – kurde – ja w wieku 20-30 lat pracowałam na 1 etacie, w miedzyczasie studia, praktyki – a teraz co przepraszam? siedzi towarzysto w necie i oglada filmy – ?
Na jaką że się wyrażę cholerę ? 🙂
ja 10 lat temu nie miałabym ani czasu na obejrzenie tego ani nawet chęci angazowac się w taką sprawę……A teraz to już nie wpomnę…
Ciekawe czy są badania na to, że osoby powyżej 36 roku zycia mniej czasu spędzają w internecie i jak do nich dotrzeć 🙂
Natomiast to co mówisz, że wywoła to na pewno taki odruch nawet bezwarunkowy – czerwonej lampki. Na pewno – każda taka akcja uczy ostrożności.
Teraz podobna reklama sie pokazała ” maślanki mragowskiej” też bardzo chwytliwa – tyle że każdy kto dba o zdrowie – niestey mleka ani jego popłuczyn nie tyka……Tak jak i cukru, mąki ani mięsa.
Ja naprawdę nie jem byle czego to raz a dwa to nawet jeśli ktoś nie ma takiej wiedzy i je mięso, czpisy pije colę i używa past z fluorem 🙂 – NIE JEST BYLE KIM – JEST CZLOWIEKIEM – ani gorszym ani lepszym odemnie. Po prostu innym i ma inne wartości.
Dlatetgo ta reklama mi się nie podoba – zachaczając o lekkie oburzenie nawet – ale i tak marka wpadła w moją swiadomosć – bo wcześniej nie miałam wiedzy o maślance mrągowskiej. Tak to juz z reklamą jest.
A na marginesie – to jeśłi już wydali na reklamę pieniądze – to niech ktoś się wysili z tej agencji i zmieni to dziadoskie opakowanie – które kojarzy się mlekiem i ma pewnie tyle lat co ta przetwórnia melczarska.
Nie wiedzą że ludzie najpierw kupują oczami i opakowaniem ? Powinno być to coś bardziej pod wodę – pod napój kokosowy albo pod energetyka.
Od razu zastzregam- że jeśli to przeczytają – zmienią opakowanie – które na pewno podniesie sprzedaż – to poproszę prowizję 🙂
Jednak na pewno co do reserved – nie wypłynie to na awersje do tej marki – może tylko tej mniejszej części społeczeństwa tej bardziej świadomej- która działa i reaguje na odczucia i przekaz, choć ten przekaz jest pozytywny więc nawet gdybym się w to zangażowała to chyba nie byłabym zła.
Bo jedak Polska, bo jednak przekaz z serca, po za tym takie prawy szybko się zapomina – jest zdaje się taki ” efekt spiocha ” na którym bazuje cała sprzedaż i lokowanie produktu w serialach ;
A – ta młodsza część – która jest czuła na symbole co zarazem i na markę – pójdzie bo ta sieć odzieżowa wpadnie im do głowy, po za tym i tak mocno rządzą w tym sektorze – designem i ceną – bo jakością to niekoniecznie – ale dla młodszych nie ma to znacznia .
Przy obecnym nacisku na konsumpcjonizm i siłę symboli oraz trendu – ” jesteś tyle wart na ile wyglądasz i ile kupisz ” – nie na to umiesz i kim jesteś. Smutne.
Dla agencji – brawo. Genijalne.
Szkoda, że mnie i mojej marki na nich niestać – bo od razu bym podpisała umowę na promocję 🙂
Ps pod ” nie biegam ” też bym się podpięła…………….:) irytująca moda na bieganie – którego nie cierpię.
Widać więcej po moim przyładzie że uczucia do zablokowania czegoś czy jakiejś sytuacji sa mocniejsze i bardziej aktywne.
A że dziennikarze nie sprawdzają ” newsów” i wiadomości – wcale mnie nie zdziwiło – niestety. Tak rzeczywistość.
pozdrowienia;
A.
haha… dopiero teraz ktoś mi powiedział o co chodziło w tym filmiku…
Wszystko brzmi fajnie, ale mało skuteczne bo zwykły Wojtek miał to w „d’
Pingback: Zarezerowana Dee Deee | BrandDoctor