14

Diamenty zdemaskowane czyli jak zrobić media w trąbę

Kolejny wpis również w klimacie diamentów (poprzednio Apart w „Twarzą w twarz”) teraz aż trzy diamenty i tajemnicza akcja wirusowa, przyznam, całkiem sprawnie skonstruowana.

Hmm, nie chcę psuć zabawy a jednocześnie nie chcę kręcić… z firmami, które za tym stoją mam dobry kontakt, ale prawdopodobnie klient nałożył embargo informacyjne, więc nic nie mogę wyciągnąć – chociaż prawdopodobnie dzisiaj pojawią się jakieś oficjalne informacje. Na razie w sieci krążą trzy filmy (są krótkie)… polecam obejrzeć w tej kolejności:

I jak wygląda na virala? Hmm, nie wiem, dostałem te filmy jako serię, więc od razu z odpowiednim nastawieniem oglądałem. Ponieważ pojawiają się na tym blogu, więc pewnie wszyscy oglądacie z „włączoną podejrzliwością”. Pewnie nie są to cuda, które rozprzestrzenią się wirusowo ale na inny fakt chciałem zwrócić uwagę.

Wyniki jakie daje google na hasło „diament polaris”… są zaskakujące… że tyle serwisów dało się nabrać na fałszywą informację prasową (IAR, Gazeta, Bankier, Polska Times)… co ciekawe, jak cielaki publikują informację o wystawach nie podając ich miejsca… sorry, ale „diament będzie można oglądać do 11 września w Warszawie” to mogę sobie ja pisać na swoim wesołym blogasku, a nie w Polska Times…

No i Wiadomości TVP też się nabrały… – na pewno Onboard oraz Artegence mogą sobie zaliczyć to jako sukces (również skuteczne pokrycie wyników wyszukiwania w google).

A „detektywom” z Alert24 pozostaje mi tylko pogratulować wyników śledztwa:

Trudno mu się dziwić – nagrania nie są bowiem do końca autentyczne – oba są przyrządzone na zamówienie firmy jubilerskiej i miały służyć oszukaniu mediów tak, by informowały o spektakularnej kradzieży w Warszawie .

Sponsorem ekspozycji jest pozostająca anonimowa francuska firma jubilerska specjalizująca się w wyrobie diamentowej biżuterii. Jej kolekcje można zobaczyć m.in. na słynnej z jubilerskich salonów ulicy Rue de la Paix w Paryżu.

Całość można sprawdzić wchodząc na adres strony podanej na nagraniu z kamery przemysłowej – cleardiamond.pl. Jeśli nie chcecie psuć sobie zabawy nie klikajcie w Regulamin konkursu.

Całość przypomina trochę śledztwo z dezodorantem AXE i „prawie Morganem Freemanem” w rolach głównych. Tym razem jednak wszystko zrobione jest w polskich warunkach z polskimi aktorami (w Axe była to tylko adaptacja).

W trakcie przygotowywania tego wpisu zostały puszczone oficjalne informacje, więc wszystkie szczegóły możecie przeczytać na
Marketing & More oraz na Marketing przy kawie. Pewnie zaraz zacznie się poprawianie wpisów na wcześniej wymienionych serwisach.

Comments 14

  1. Zastanawiam się, za co można autorów pochwalić… za udaną akcję PR otwierającą kampanię i fajnie technicznie przygotowany serwis.

    Reszta jest milczeniem 🙂

  2. czy ja dobrze słyszę, że głos do gry podkłada Fronczewski? jeśli tak, to ja bym wolał Franka Kimono od jakiegoś tam „detektywa”…. 😉

  3. Post
    Author
  4. Apropos robienia „mediów w trąbę” to czy informacja o zamykaniu sklepów Żabka nie jest jakąś akcją marketingową ?

  5. Pewnie że jest 😉 pewnie zmienią nazwę, albo logo. Wystarczy pogooglać i przedstawiciele żabki mówią, że klienci nadal będą mogli kupować w swoich ulubionych sklepach, z jeszcze większymi promocjami itd. itp. – nic wprost, ale o całkowitym zamknięciu nikt nie mówi ;P
    W żabce, do której mam najbliżej, całą tajemniczość psuje jeszcze notka o tym, że nową ekspedientkę chcą zatrudnić:P

  6. „notka o tym, że nową ekspedientkę chcą zatrudnić” :)) dobre, z za dużą dokładnością nie mogą działać 🙂

  7. Pingback: Kolejne diamenty | Blog.Mediafun.pl

  8. Ciekawe, że stronka jeszcze działa, choć diamenty już rozdane. Ciekawa to była akcja, szkoda, że ja jakoś nie zauważyłem.

  9. Pingback: Solaris, polaris, lunaris

Skomentuj MediaFun Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *