11

Debata o marketingu

Obiecane we wcześniejszym poście nagranie z debaty redaktorów (i redaktorek) naczelnych magazynów marketingowych o marketingu właśnie. Debatę prowadził Jacek Kotarbiński (Trade Marketer) a uczestnikami byli (od lewej):
• Joanna Kotarbińska – „Trade Marketer”,
• Tomasz Kamyk – „Marketing & More”,
• Jacek Szlak – „Marketing przy Kawie”,
• Karolina Liberka – „Marketing w Praktyce”,
• Grzegorz Kiszluk – „Brief”.

Dyskusja nie jest nagrana od początku… ponieważ jak pewnie część tych którzy planowali dotrzeć na debatę i teren targów RemaDays – spędziłem godzinę w korku (na odcinku 500 metrów) aby dowiedzieć się pod samą halą targową, że nie ma miejsc parkingowych… ehh.

Sama dyskusja… hmm, oceńcie sami, sporo było wątków, za dużo chyba prelegentów aby sensownie zgłębić tematy, no i jak zwykle przy dyskusjach – za mało czasu. Nie wiem też, czy przy takiej liczbie prelegentów sensowna jest dyskusja z salą (zwłaszcza, że często pojawia się kategoria pytań – „ja i moje życie w 10 minut” :-)). Z drugiej strony, pytania z sali często ratują sytuację, kiedy prelegenci zaczynają przynudzać 😉

Niemniej jednak warto tego typu dyskusje organizować i brawa dla organizatorów za pomysł, bo chyba to pierwsza tego typu debata w gronie redaktorów naczelnych, na co dzień konkurujących ze sobą tytułów. No i przede wszystkim warto rozmawiać o marketingu, reklamie, również poza własnym, hermetycznym, środowiskiem – tego typu targi są dobrą ku temu okazją.

Czas nagrania – 70 minut

  • Maćku, doceniam twoje zaangażowanie i wkład w bieganie po tych wszystkich konferencjach i eventach. Dajesz radę:)

    Ale mam jeszcze małą prośbę – nie dało by się czasem zrobić z filmu podcasta? 70 minut to trochę długo, ale jadąc samochodem lub pociągiem chętnie bym posłuchał całej dyskusji.

  • Krzysiek, mówisz i masz,
    przez jakiś czas testowałem, zapomniałem opłacić konta pro,
    wszystkie nagrania wrzucane na blip.tv będą teraz konwertowane na format mp3, oraz mp4, będzie je można również subskrybować pobierać przez itunes (trochę dłużej trwa konwertowanie), miałem jednak wcześniej sygnały, że różnie to działało. Info o nowych filmach pojawia się również na moim facebookowym koncie.
    Wybór formatu odtwarzania (również avi) oraz pobranie pliku można zrobić tutaj:
    http://blip.tv/file/1760086
    adres dla itunowców: itpc://mediafun.blip.tv/rss/itunes/
    a tutaj jest ogólny kanał mediafunowy:
    http://mediafun.blip.tv/
    Będę wdzięczny za uwagi.

  • Wielkie dzięki Maciek 🙂 Potestuję a jak coś będzie nie tak to dam znać. W najbliższy weekend czeka mnie 700 KM w aucie więc nadrobię zaległości w zebranych przez Ciebie materiałach.

  • Lonely Planet

    Dla ludzi pracujących w marketingu najciekawsze są właśnie wypowiedzi kolegów z branży typu „ja i moja praca w 10 minut” 🙂 Na pewno nie słowne przepychanki i osobiste wycieczki panów redaktorów. To słabe było.

    Ale dyskusja jest potrzebna i to bardzo. Oby więcej takich inicjatyw w środowisku.

  • Nie dałem na razie rady wysłuchać całości, ale podoba mi się podejście Grzegorza Kiszluka. Pamiętam, że kiedyś zapytałem pełną salę PR-owców czy PR to element marketingu. Usłyszałem jednogłośne „nie”. Niby dlaczego? Że wizerunek nie ma nic wspólnego ze sprzedażą? Moim zdaniem popularność takich poglądów to choroba polskiego (ciekawe, czy tylko polskiego?) marketingu.

  • MaT

    Przesluchałem całość (o dziwo) i widzę, że kilka ważnych (moim zdaniem) wątków zostało spacyfikowanych…
    Teorie p. Kiszluka są 50/50 czyli boli mnie, że marketingowiec twierdzi, że rządzi sprzedaż…
    A gdzie wartość marki?

    I tyle…

  • Lonely Planet

    Ależ właśnie wartość marki przekłada się bezpośrednio na sprzedaż…idealizmem jest sądzić, że ktoś wydaje kupę kasy na budowę marki tylko po to, żeby w dłuższej perspektywie inwestycja się nie zwróciła.
    Kiszluk tutaj akurat wie, co mówi.

  • Dziękuję Maćkowi za zamieszczenie linka 🙂 I wszystkim, którzy umieszczają komentarze 🙂 Mam dwa słowa a propos budowania marki – a temat jest istotny. Problem z jej wartościowaniem, dotyczy … księgowości. W świetle prawa finansowego, wartość np. zakupionych marek, może być amortyzowana ( co w rozumieniu istoty zarządzania nią – czyli dążenia do wzrostu wartości, jest ekonomicznym absurdem). Z kolei wartości własnej marki … nie można wprowadzić do bilansu, jako wartości niematerialne i prawne. Można długo dywagować 🙂 Moja propozycja – jeśli ktoś ma zajęcia np. na studiach z zarządzania finansami, niech „przepyta” swojego profesora na okoliczność właśnie wymiernego przełożenia wartości marki na wyniki firmy 🙂

  • tyler_stylez

    „najbardziej outstanding” 😉

  • Bardzo fajny wykład. Muszę powiedzieć, że w firmach, które ostatnio odwiedzam a które są znane na świecie, większość marketingu robią ludzie mądrzy, ale po kompletnie innych studiach. I mam wrażenie, że póki co łatwiej jest zbudować firmę inżynierowi douczającemu się marketingu. Niż marketingowcowi, który musi zrozumieć specyfikę rynku, np. produkcji autobusów (patrz Solaris – marka znana na świecie – jeśli ktoś wątpi to dodam, że obecnie robią bez przerwy zagraniczny kontrakt i mają się dobrze).

  • sebastw

    Przeglądam zaległości w video Maćku, BTW dzięki za wszystkie , które wrzucasz.
    Pani w blond włosach ok. 50 minuty dała pokaz w swojej wypowiedzi co ma do powiedzenia w sprawie marketingu i jego przyszłości. Bardzo zaskoczona,że została poproszona jako pierwsza. To ujęcie na Nią w czasie , gdy zabrała głos kobieta bardziej kompetemtna było bardzo wymowne Maćku. 🙂