10

Dali na kryzys

Bardzo interesująca kreacja (uwielbiam szczegóły i doszukiwanie się ukrytych znaczeń) jednej z brazylijskich agencji finansowych (to właściwie słowo?) – AE Investimentos. Chociaż nie wiem, czy w dobie tak szeroko reklamowanego kryzysu, tego typu instytucje nie będą miały najbardziej pod górę. Ale ja się nie znam, po prostu podoba mi się ta kreacja.

(z Ads of the World)

Co prawda pomysł nie jest super oryginalny, bo i Volkswagen już korzystał z obrazów Salvadora.

Do swojej kampanii skojarzenia z obrazami wykorzystał również nasz operator komórkowy w reklamach „Czasopodwajacz Dali”

Comments 10

  1. No właśnie, zgadzam się z Karolem, że to JAK się zrobi stylizację, ma podstawowe znaczenie. W kreacji AE widać, że ktoś się napracował. Fajnie by było, jakby ktoś „zaprzęgł” obrazy Boscha do promocji swojego produktu.

  2. Ten drugi print VW (ze sztalugą) to nawiązanie do Magritte’a a nie Dalego.

    Z poważaniem

  3. A mi się właśnie podoba to co zrobił Plus bo wiadomo o co chodzi, no i dwuznaczność „Dali”. Choć nad realizają plastyczną można jeszcze posiedzieć.

  4. Cześć, zalinkowałem tą wiadomość na swoim blogu, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko. Prace AE naprawdę znakomite.

  5. Jakis czas temu dodalem Twojego bloga do swojego czytnika RSS.Po tym wpisie dochodze do wniosku,ze bylo to swietne posuniecie.Tak trzymac!;)

  6. W plusie nie podoba mi się plastyczność, ta reklama jest dla mnie „plastikowa” (jak zresztą wszystkie reklamy tej firmy – to się może komuś podobać lub nie, na pewno ma to swój target który to uwielbia), że wiadomo o co chodzi to prawda, ale w AE też wiadomo :]
    Pablo – jeśli chodzi Ci o Hieronima Boscha (bo innego nie znam), to nie wiem czy zaprzęgnięcie go do reklamy było by dobrym pomysłem.

    A) reklama musiała by być kierowana do bardzo specyficznego targetu, bo tak naprawdę obrazy Boscha nie mają na tyle charakterystycznego stylu żeby przeciętny zjadacz chleba
    (a nawet ja, wielki pasjonat malarstwa, osoba na co dzień zajmująca się kulturą) wiedział że to do czego nawiązujemy to Bosch (no chyba że sparodiujemy któreś z jego najbardziej znanych dzieł).

    B) Bosch jest smutny, mało przyciągający wzrok, pełen skomplikowanej symboliki. Jego obrazy dotyczą głównie duchowości, niedoskonałości człowieka, grzeszności,etc.
    Co dla pewnego targetu w Polsce z kolei mogło by być dobre-żyjemy w kraju męczenników, gdyby tak ubrać to w stylu „Virginity” House’a mogło by być naprawdę ciekawie.

  7. „B) Bosch jest smutny, mało przyciągający wzrok, pełen skomplikowanej symboliki. Jego obrazy dotyczą głównie duchowości, niedoskonałości człowieka, grzeszności,etc.
    Co dla pewnego targetu w Polsce z kolei mogło by być dobre-żyjemy w kraju męczenników, gdyby tak ubrać to w stylu “Virginity” House’a mogło by być naprawdę ciekawie.”

    Usługi pogrzebowe, kler itp.

  8. Chyba każdy się wypowiedział co do wojego poglądu na walory estetyczne każdej z predstawionych reklam, ale hcyba warto jeszcze zastanowić się nad efektem kampani. Myśle, że Plus celowo dał prostą grafikę inscenizowana na Dalego i (jak dla mnie) chwytliwe i zmyślne hasło: efekt przechodząc/przejezdzajac obok banera w 5 sekun zakumasz o co chodzi. Gdyby walneli tak odjechana grafike jak AE Investimentos to typowy ludek, ktoremy zalezy na tanich minutach olal by ja zamiast sie poglowic, rozklminic i poskladac do kupy, ze oto jest fajan okazja…

    AE celuje do innego typu klienta wiec i grafika jest inna.

    Najbardziej bezbarwnie wyglada tu chyba wlasnie VW bo wyglada tak jakby nie mogli sie zdecydowac czy grafika ma byc mega prosta w przekazie czy odjechana i podobac sie wybranym 🙂

Skomentuj reklaMAN Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *