10

Co mnie drażni w MLM – część 2

Jakiś czas temu nagrałem wywiad z Maciejem Maciejewskim – redaktorem naczelnym Network Magazynu – zatytułowany „Co mnie drażni w MLM”. Rozmawialiśmy z Maćkiem o mitach i wątpliwościach oraz stereotypach związanych z marketingiem sieciowym, poruszyliśmy też problem z wizerunkiem marketingu sieciowego w Polsce i częsty brak profesjonalizmu ze strony dystrybutorów. Materiał wywołał sporą dyskusję, od czasu do czasu przyglądam się działaniom networkowców, zarówno w sieci jak i w realu. W dalszym ciągu trafiam na różne głupoty (spam, zachwyt typu „firma i produkt który zmieni świat”, „światowa rewolucja” itp.) ale na szczęście zdarza się też spotkać rzeczową dyskusją oraz ludzi świadomych problemów np. wizerunkowych network marketingu w Polsce. Mam nadzieję, że ten proces będzie postępował, i w końcu niektórzy wyrwą się z dziwnego przeświadczenia, że firmy MLM nie potrzebują wsparcia agencji reklamowych, firm public relations, a najlepszą wizytówką branży są dystrybutorzy (którzy, sorry, ale jeśli chodzi o marketing to czasem plotą takie bzdury) i odpowiedzialność za wizerunek firm spływa tylko na nich.

Oto druga część rozmowy, zatytułowanej „Co mnie drażni w MLM”, tym razem oprócz Maćka Maciejewskiego zaprosiłem również Daniela Kubacha (również z Network Magazynu) – polecam jednak zapoznanie się z pierwszą częścią materiału oraz dyskusją pod nim.

Comments 10

  1. @Maćku, dwie uwagi
    a. nie kręć wzrokiem, a juz tymbardziej w górę, wygląda to jakbyś „wymyślał na biegu” swoją wypowiedź
    b. zadając pytania (pierwsze pytanie) – jeżeli zadajesz pytanie skierowane do wszystkich to następnie wskaż pierwszą osobę która winna udzielić odpowiedzi np. „Panowie co sądzicie o czarnej dziurze? (tu wszyscy robią aahmmm a ty …) Jarku … (podpuszczasz pierwszego z brzegu)”

  2. Panie Macieju Maciejewski, niby „fajnie” Pan mówi, ale brzydko Pan usiadł – braki w wyszkoleniu z kreowania wizerunku?

  3. Hm. Braki z wyszkolenia ma każdy. Nawet najlepsi szkoleniowcy. Ja, prosty pismak tym bardziej. Taką luźną atmosferę wprowadza zawsze Mediafun i na niego zgonię : )
    Następny wywiad zrobimy leżąc na plaży w Sopocie lub obok tej warszawskiej palmy co kwitnie na jednym rondzie. Jestem również ciekaw, jak będą „ładnie”, zgodnie ze sztuką kreowania wizerunku siedzieli rozmówcy Mediafana w jego Mediacarze.

  4. Fajny wywiad, w sumie trochę rozwinął kwestie z poprzedniej części, choć trudno powiedzieć, żeby wniósł jakieś szczególne wiadomości. Dobrze, że kontynuujesz temat 😉

  5. Mówicie o tym, że brakuje wiedzy jak robić marketing, PR w Internecie. Mam pytanie czy wiecie gdzie znaleźć informacje na ten temat?
    Szczególnie interesuje mnie to z punktu widzenia start-up-u?

  6. Istatne pytanie.

    Wiele się mówi o kreowaniu pozytywnego wizerunku MLM w sieci, ale mało jest fachowej pomocy w tej kwestii zarówno ze strony upline’ów, jak i samych dystrybutorów.

    Dziś odbyłem interesującą rozmowę na ten temat z moim serdecznym przyjacielem (niestety nie rejestrowaliśmy jej) na ten temat. Wnioski do jakich doszliśmy są takie, że w Polsce nie ma zbyt wielu liderów, którzy są w stanie nauczyć prospektów jak działać w sieci. Przyczyna tego jest wręcz banalna. Nie potrafią tego uczyć. Swoje wyniki osiągneli poprzez „tradycyjne metody” i na nich opierają swoją wiedzę i doświadczenie, i to też przekazują swym downline.

  7. Lembol wniosek chyba trafny. Ale i ten kij ma dwa końce. Downline trafia na super lidera łączącego działania online i offline, czyli tradycję z nowoczesnością, ale nie słucha jego rad, albo "poprawia" sprawdzone pomysły, strategie i wraz (przepraszam) dupa…

Skomentuj Lembol Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *