Biznes, media i polityka, gdzie kończy się PR, a zaczyna manipulacja? (debata)

Jak pisałem we wcześniejszej notce udało mi się dotrzeć do Rzeszowa na Kongres PR. Z mojego punktu widzenia najbardziej interesujący był pierwszy dzień, gdzie sporo mówiono o etyce, manipulacji, również trochę o blogosferze (jeden wykład, ale za to bardzo interesujący – Dominik Kaznowski).

Byłem pod wrażeniem przygotowania organizacyjnego… na każdym kroku zawsze pomocna dusza, od prostych banalnych rzeczy, jak miejsce na parkingu czy przedłużacz do prądu, po pomoc w przeniesieniu paczek. Niby drobna rzecz, ale jak potrafi uprzykrzyć życie, jeśli w tym temacie są braki. Swoją drogą, trzeba będzie chyba przebudować sporo sal konferencyjnych, bo jak połowa przyjeżdża że swoimi lapciami na całodniową konferencję, to 4 gniazdka na sali stają się największym obiektem pożądania 🙂

Pierwszy dzień kończył panel dyskusyjny pt.: Biznes, media i polityka, gdzie kończy się PR, a zaczyna manipulacja? który był prowadzony przez Grzegorza Kiszluka (Brief). W panelu uczestniczyli:
• Adam Łaszyn, Prezes Zarządu Alert Media Communication
• Marek Wróbel, Prezes Zarządu NEURON Agencja PR, były dyrektor Gabinetu Politycznego Ministra Gospodarki
• Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor Departamentu PR Telekomunikacji Polskiej, były rzecznik Rządu RP,
• Małgorzata Sznicer, key clients director, Infocontrol PR
• Joanna Delbar, V-ce Prezes Związku Firm Public Relations, Prezes Zarządu Telma Group Communications
• Łukasz Sikora, z-ca redaktora naczelnego White Eagle USA, redaktor zarządzający White Eagle Media Polska

Z góry przepraszam uczestników debaty za pewien mankament nagrania… konstrukcja latającego ramienia, które obsługiwało konferencje, skutecznie zasłaniało panelistów, a nie bardzo miałem czas i możliwość przeniesienia się z całym sprzętem… na szczęście słychać dobrze co mówili dyskutanci.