6

Babcie protestują na Kreaturze

W piątek (3 kwietnia 2009) odbyła się gala wręczenia nagród – Kreatura 2009. O gali i wynikach nie będę się rozpisywał, bo nie byłem (robota panie, robota) – wyniki podaje m.in. Mediarun. Przy okazji – gratuluję „herbatnikom” czyli 180heartbeats – kolejna nagroda na półkę (tym razem Grand Prix)… ja jakoś mam ciągle w głowie, że to nowa, początkująca na rynku agencja 🙂 a to już 20 wyróżnienie.

Ale „moi ludzie” donieśli o innym ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce tuż przed galą wręczenia nagród. Odbył się protest… na moje oko lipny, opłacono (lub, co jest możliwe, sprowokowano) dwie babcie, które przez Fabryką Trzciny rozprowadzały takie oto ulotki.

Czuję, że akcja grubymi nićmi szyta, ale jestem ciekaw, jak udało się namówić protestujące babcie – czy to była zwykła transakcja (płacimy, idziecie protestować) czy prowokacja Kolegów (babcie zostały podpuszczone)?. Efekt był taki, że zjeżdżających do Fabryki Trzciny „reklamiarzy” witał dwuosobowy protest babć z transparentem i takimi ulotkami. Idealnie wstrzeliły się w sytuacje, bo w tym samym czasie, tą samą ulicą maszerowała jakaś kościelna procesja…fajny miks, procesja, taksówki, babcie, szpilki i reklamiarze – szkoda, że nie mam zdjęć…

Ostatecznie protest nic nie dał, Koledzy oraz kampania Virginity dostała nagrodę, i to specjalną…

  • Taki fajny miks jakiejś procesji, pewnie drogi krzyżowej, ciekawa nowinka, na pewno się przyjmie… Ja jestem zażenowany tą akcją Kolegów. Skandalizowanie się nie udało, wymyślone protesty nie zwróciły niczyjej uwagi, można sobie było darować chłostanie martwego konia (że podeprę się klasykiem) i wciskanie dorosłym ludziom skitu, na który nie złapali się gimnazjaliści.

  • Mikolaj

    Dodałbym tylko, że tak podniecający się młodzi ludzie tym, że są „kontrowersyjni” kiedy wtargną na pole religii (odwagą byłoby zaatakowanie raczej kleru, papieża, czy Marii, a nie Boga Ojca – żyjąc tyle lat w katolickim kraju jeszcze się nikt nie zorientował?) zapominają, że wcale już nie jest kontrowersją w naszych czasach bycie gejem, antyreligijnym agnostykiem, czy buntownikiem walczącym z systemem. Dzisiaj nie ma już kontrowersji, a Ci, którzy usilnie dążą do wyśmiewania wszystkiego przypominają mi raczej wesołków niż inteligentnych ludzi. Odwagą NIE JEST np. krytykowanie feminizmu w Radio Maryja, tylko w obecności Szczuki, czy Graff. Zamieszczanie w reklamie motywów religijnych nie jest przejawem kontrowersji, tylko taniej dość metody zwrócenia uwagi.

  • Jurek

    Popieram cię Mikołaju. Wg mnie kampania, może poza formą estetyczną jest żałosna. Autorzy nastawili się na wywołanie skandalu którego na szczęście nie udało im się wywołać, co może zniechęci kolejnych „kreatywnych” ludzi do prowokowania starszej oraz konserwatywnej części społeczeństwa. Jeśli chcą być naprawdę kontrowersyjni niech spróbują wykorzystać motyw Islamu w kampanii no ale może obawiają się wybuchu w siedzibie firmy 🙂

  • Albo niech zaatakują środowiska gejowskie jakimiś agresywnymi bilboardami… Teraz dużo trudniej jest być modemu człowiekowi jawnym katolikiem, niż nim nie być. Nie znam tej firmy „koledzy”, ale nie działają oni na mnie dobrze.

  • Kampania IMHO bardzo słaba i nieczytelna. Protest słuszny choć forma trochę pojechana :/

  • Jak dla mnie trochę za ostro 🙂