12

Apart się błyszczy

Trochę boję się wrzucać ten post na bloga… bo wiadomo… TVN nie śpi :-). Ostatnio kasowanie filmów i blokowanie kont wspólnie z YouTube idzie im nad wyraz wyśmienicie.

Niedawno konto zniknęło krzykaczowi Karolowi Starskiemu, który w słowach nie przebiera (więc jego ocenę mojej osoby „najważniejszym w kraju blogerem reklamowo-marketingowym, który od dawna na wszelkich konferencjach demaskuje skandaliczną politykę ITI” traktuję również z dystansem). 🙂

Redakcja Mediarun też się przejechała na hostowaniu filmów na YouTube… tam też sytuacja była kuriozalna (o ile zdążyłem się zorientować). Podpadli fragmentami nagrań z oficjalnej konferencji prasowej na której były prezentowane gwiazdy „Tańca z gwiazdami”… więc wiadomo, że takie filmy taguje się „Taniec z gwiazdami” i „imię i nazwisko gwiazdy”, „tvn”. Nie da rady, nie przejdzie, podpadli i już konta nie mają – hostują filmy na własnych serwerach.

Też chyba zastanowię się nad takim rozwiązaniem (i nie chodzi tutaj o łamanie prawa) tylko o równą pozycję w ewentualnych spornych sprawach dotyczących publikowania treści TVN, które służą jako ilustracje do materiałów i wpisów na blogu. Nie wierzę że dział licencji TVN nie ma komunikacji z biurem promocji TVN i redakcje takie jak Mediarun muszą stosować sztuczki, żeby ich własne materiały nie znalazły się na cenzurowanym.

O ile na YouTube, TVN jako producent telewizyjny ma ogromne uprawnienia (odpowiednie hasło umożliwia natychmiastowe usuwanie filmów, a nie jak w przypadku zwykłych użytkowników „zgłoś naruszenie praw”) to na moich serwerach będą musieli się pofatygować z jakimś maila lub zgłoszeniem naruszenia praw przez kancelarię prawną – a to ukróci trochę kasowanie materiałów „seriami”. No i umówmy się… materiały służą mi jako ilustracje do wpisów i tekstów poświęconych marketingowi, mediowm…a nie bezmyślnemu nagrywaniu i kopiowaniu programów.

No ale, to temat na długą dyskusję, bo wpis miał być poświęcony product placementowi w serialu „Twarzą w twarz”. ruszyła właśnie druga seria… z wyraźnych ekspozycji złapałem firmę Apart. Co prawda na planie pojawia się jeszcze marka Suzuki (jest również wyszczególniona na liście płac), ale postanowiłem w swoich product placementowych poszukiwaniach omijać marki samochodów. O ile nie będą jakoś wyjątkowo nachalnie pokazywane, nie będę ich wyłapywał, wiadomo, bohaterowie muszą czymś jeździć i wtedy faktycznie w niektórych przypadkach pewnie musiałbym wrzucać 20 procent całego filmu.

Swoją drogą, ciekawa sytuacja, bo dwie konkurencyjne firmy Apart i W.Kruk często pojawiają się jako marki w serialach… i obydwie firmy upodobały sobie produkcje TVN (W.Kruk pojawił się w „Nie kłam kochanie”, Apart pojawiał się swego czasu w „Na wspólnej”)

Apart w „Twarzą w twarz” (druga seria)

Comments 12

  1. Do tej pory nie rozumiem, co kieruje TVN-em w walce z fragmentami ich programów w Sieci. IMHO bardziej sobie szkodzą niż pomagają.

  2. W „Nie klam mnie kochanie” to sami tworcy przeszli samych siebie. Sam naliczylem kilkanascie product placementow, z portalem Pracuj.pl na czele :-].

    A co do polityki TVN, to bym sie nie zdziwil w ogole, jakby o aktywnosci i dzialanaich dzialu licencyjnego nie wiedzial wcale juz w ogole departament promocji TVN. Choc i tak jest to najmniej prawdopodobny scenariusz.

  3. Pingback: Diamenty zdemaskowane czyli jak zrobić media w trąbę | Blog.Mediafun.pl

  4. A propos durnej polityki YouTube’a – zdjęli mi reklamę biustonosza za „offensive content” (tak, było prawie widać sutek). Przerzuciłam się na dailymotion.

  5. nabieram coraz mocniejszego przekonania, ze te radosne praktyki TVNu, trzeba naglosnic jakos poza blogosfera, gdzie sa powszechnie juz znane

    moze TVN zaczalby dzialac w miare rozsadnie, gdyby o tym bezsensie zachuczaly jakies „tradycyjne media”?

  6. Trudno pojąć postępowanie japiszonów z działów marketingu czy też promocji, jakkolwiek są te komórki nazwane. Kiedyś jako jeszcze dziennikarz musiałem się z nimi kontaktować bezpośrednio. Miałem wówczas nieodparte wrażenie bałaganu i inercji owych placówek. Miałem też poczucie absolutnego nieprzygotowania do kontaktu ze światem zewnętrznym. Konkretny, opisany przeze mnie przypadek dotyczył kin warszawskich, zarządzanych przez duże korporacje. Dlatego przygody autora i wielu innych użytkowników z TVN, YouTube zupełnie mnie nie dziwią. Jaki sposób na to znalazłem (jednak jako rónocześnie prawnik)? Prosty – nie bardzo się tym przejmuję, jak już mam styczność, choćby wirtualną)z pracownikami firm, to przedstawiam argumenty i namawiam do wytoczenia mi procesu. Nikt nigdy tego nie uczynił i mam święty spokój.

  7. Acha i jeszcze chciałbym dodać, że Twój blog Maćku bardzo mi odpowiada i jeśli będę na swojej stronie poruszał problemy reklamy, to niechybnie powołam się na Twoje osiągnięcia, za które serdecznie dziękuję jako wdzięczny subskrybent. Pozdrawiam.

  8. Post
    Author
  9. Nie rozumiem jak robić Virala o napadzie i pewnej brutalności też, jeśli targetem docelowym Apartu są romantyczni i spokojni narzeczeni lub mężowie.

  10. usuwaniem materialów z youtube nie zajmuje się ani dział licencji ani promocji czy też innego marketingu, a dział nowych mediów, czyli ludzie z plejady. A ze robią to bezmyślnie? coż…

  11. @Axelus – napad i kradzież diamentów to szampony Clear, a nie Apart 🙂

    @Mediafun – Apart ma chyba jakąś większą umowę z TVN. Najpierw – opisane w „Twarzą w twarz”, wczoraj – po raz kolejny, tym razem w „Teraz albo nigdy” (Marta kupowała Robertowi spinki, scena ok. 5, może 10 minut przed końcem odcinka).
    No i oczywiście nie należy zapominać o fundowaniu od wielu edycji „nagrody dla pary, która odpadnie” z „Tańca z gwiazdami”…

  12. Pingback: Coffee Heaven - product placement lekko skrzywiony « Obserwuję, myślę, piszę - blog Goldenrose

Skomentuj Szymon Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *